ترجمه فارسی به انگلیسی

درباره نکات ترجمه ای از زبان فارسی به انگلیسی و بالعکس

ترجمه فارسی به انگلیسی

درباره نکات ترجمه ای از زبان فارسی به انگلیسی و بالعکس

  • ۰
  • ۰

در این مقاله از انواع متدهای ترجمه  بالاخص ترجمه انگلیسی صحبت خواهیم کرد. در ابتدا باید تعریفی از عبارت ترجمه گفته شود: ترجمه کردن و بازگردانی کاری بوده است که از گذشته های دور انجام می گرفته است. هر جایی که ارتباط افراد از طریق دو زبان صورت گیرد نیاز به ترجمه است چه ارتباط کلامی باشد یا اینکه ارتباط کتبی صورت گیرد. ترجمه عبارت است از بازگردانی یک متن، یک پیام از زبان مبدا به زبان مقصد. از آنجا که بیشتر نیاز فارسی زبانان به ترجمه تخصصی انگلیسی به فارسی  هست بطور ویژه زبان انگلیسی را مدنظر قرار می دهیم.

انواع روش های ترجمه انگلیسی

ترجمه شفاهی: ترجمه شفاهی هم نوعی ترجمه است که صرف نظر از قالب متنی بصورت همزمان از یک زبانی به زبان دیگر ترجمه می شود. مثلاً در کنفرانس هایی که چندین ملیت و زبان وجود دارد، سخنان فرد گوینده به صورت شفاهی به زبان های حضار مختلف در کنفرانس ترجمه می شود.

ترجمه کتبی: در ترجمه کتبی متن ترجمه شده به صورت کتبی نوشته و نگه داری می شود. بر خلاف ترجمه شفاهی که ترجمه بصورت زبانی گفته می شد و در این حالت متن یا پیام ترجمه شده نوشته می شود.

ترجمه با کمک کامپیوتر: منظور از ترجمه با کمک کامپیوتر یا ترجمه تعاملی یک فرم ترجمه است که در آن مترجم انسانی یک متن را با کمک یک برنامه کامپیوتری ترجمه می کند.

ترجمه ماشینی: ترجمه ماشین (MT) روشی است که به موجب آن یک برنامه کامپیوتری  متنی را تجزیه و تحلیل می کند و یک متن با زبان هدف را بدون مداخله نیروی انسان می سازد. با این حال ، در واقع ، در ترجمه ماشینی به طور معمول در قالب پیش از ویرایش و پس از ویرایش انسان ویرایش و اصلاحاتی را انجام می دهد.

انواع ترجمه 

ترجمه صوتی

ترجمه کلمه

ترجمه ترکیبی از کلمات و عبارات واژگان

ترجمه جمله

ترجمه متن

انواع ترجمه از لحاظ هدف

ترجمه ادبی

ترجمه اطلاعاتی و آموزنده

 ترجمه معنایی

  • ۹۷/۰۴/۲۱
  • حمید صفایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی